MENU

Подібні статті

Freedom House: Україна може втратити статус вільної країниАртикль 19: за час урядування нового Президента ситуація зі свободою слова погіршиласяБенкендорф заборонив працівникам НТКУ давати коментарі без дозволу прес-службиМіліція затримала члена НМПУ з ДонецькаЖурналісти «Експресу» оприлюднили відкритий лист до Президента про системний тискПрипинити тиск на журналістів, не допустити репресійЗасновано громадський рух «Стоп цензурі!» (+ список координаційної ради)Проти головного редактора газети відновлено кримінальну справу 5-річної давностіВсеукраїнський антирейтинг «Вороги преси 2009»ТВі вимагає розслідування зловживань Хорошковським службовим становищемНа початку червня зафіксовані факти спроб влади обмежити права журналістівМетоди цензури стають тоншими«Репортери без кордонів»: медіа-магнат не може очолювати СБУТВі: Хорошковський за законом не має права бути членом Вищої ради юстиціїОхоронці президента застосували силу до журналіста СТБ Сергія Андрушка«Стоп цензурі!»: учасники руху вимагають звільнити працівника УДО, який застосував силу до журналіста СТБ«Стоп цензурі!» не зустрічатиметься з владою та силовими структурами, допоки не звільнять охоронця УДО, що напав на журналістаТВі оскаржує призначення Хорошковського членом Вищої ради юстиції«5 канал» відкрив гарячу лінію «Час свободи»Невирішене питання десятиріччя

Суд позбавив частот 5 канал і ТВі

08.06.2010 | www.bbc.co.uk
Євгенія Руденко

Окружний адмінсуд Києва позбавив "5 каналу" і "ТВі" частот на мовлення, які вони виграли на конкурсі, організованому Національною Радою з питань телебачення і радіомовлення.

Генеральний продюсер каналу ТВі Сергій Дем’янчук звинувачує голову СБУ Валерія Хорошковського у використанні свого службового становища для вирішення своїх бізнес-інтересів.

"Валерій Хорошковський використовує свою посаду не лише з метою захисту власного бізнесу, що взагалі неприпустимо в демократичному суспільстві, але й для утиску інших ЗМІ, зокрема "ТВі" та "5 каналу". Це є перешкоджанням свободі слова в Україні", - заявляє в інтерв’ю Бі-Бі-Сі Сергій Дем’янчук.

"5 канал" звернувся з відкритим листом і проханням про зустріч до президента Віктора Януковича. "Внаслідок переслідування власних інтересів державним чиновником 500 працівників 5 каналу опиняться під загрозою втрати роботи, а Україна в черговий раз підтвердить статус країни, в якій згортаються свободи. На нашу думку, зараз тільки Ви можете допомогти пану Хорошковському розмежувати власні бізнесові інтереси та інтереси державницькі", - пишуть співробітники 5 каналу у відкритому листі.

Працівники "5 каналу" вбачають бізнес-інтереси Валерія Хорошковського у цій ситуації, бо пов’язують його з керівництвом медіа-холдингу "Інтер".

Голова Служби безпеки України Валерій Хорошковський раніше спростовував звинувачення у спробах тиснути на 5 телеканал і вимагав від його працівників привселюдно надати докази такого тиску. Він твердить, що його бізнес-інтереси непричетні до ситуації з каналами-конкурентами групи "Інтер".

Боротьба за частоти через суд може продовжитися

Група телеканалів "Інтер" розпочала судовий процес щодо ліцензій на початку 2010 року.

Тоді Національна Рада з питань телебачення та радіомовлення оголосила конкурс на ефірні телечастоти. Його переможцями стали 17 компаній. Найбільше частот отримали телеканали "ТВі", "5 канал" і канали медіа-холдингу "Інтер".

Однак вже цього року керівництво "Інтеру" відмовилося від своїх частот і звернулося до суду із оскарженням результатів конкурсу.

За офіційною інформацією, у 2008 році нинішній голова СБУ відійшов від справ медіахолдингу через призначення на державну службу. Новим директором компанії стала його дружина, Олена Хорошковська. Однак нещодавно в одному із телеефірів заступник глави адміністрації президента Ганна Герман назвала Валерія Хорошковського власником телеканалу "Інтер".

Сам Валерій Хорошковський у відкритому листі спростовує закиди коллективу 5 телеканалу. "Шановні панове журналісти 5 каналу, з подивом для себе ознайомився з опублікованим відкритим листом, в якому ви мене звинувачуєте в тиску на ваш канал. Рішуче спростовую все викладене у цьому листі", - йдеться у заяві голови СБУ.

У медіа-холдингу "Інтер" називають конкурс із розподілу ефірних частот несправедливим, а тому просять скасувати усі результати і призначити новий конкурс.

Один із учасників групи телеканалів "Інтер" компанія "Музика ТБ" (Enter Music) назвала заяву журналістів "5 каналу" спробою тиснути на українське правосуддя.

Експерт: усе телебачення може стати підконтрольним владі

"У телепросторі фактично залишилося три телеканали, які ведуть більш-менш незалежну інформаційну політику. Це "5 канал", це "ТВі" і "Тоніс". Зараз проти двох з цих трьох каналів ведеться справа щодо правомірності отримання ними частот. Під такою вже загальновідомою річчю, як господарське з’ясовування відносин, насправді мова йде про політичну мету – зробити телевізійний простір України повністю підконтрольним нинішній владі. І в цьому безпосередню роль грає пан Хорошковський, саме призначення якого - як де-факто власника групи телеканалів "Інтер" - головою СБУ викликає дуже багато питань", - сказала в інтерв’ю Бі-Бі-Сі шеф-редактор проектів "Телекритика" Наталія Лігачова.

"Шановні панове журналісти 5 каналу, з подивом для себе ознайомився з опублікованим відкритим листом, в якому ви мене звинувачуєте в тиску на ваш канал. Рішуче спростовую все викладене у цьому листі."

Валерій Хорошковський, голова СБУ

Звернення "5 каналу" розміщено на веб-сторінці телеканалу, а також зачитано у прямому ефірі програми "Час". Власником каналу є відомий бізнесмен Петро Порошенко.

Раніше керівник інформаційної служби телеканалу ТВі Роман Скрипін теж звертався до Валерія Хорошковського із відкритим листом, у якому висловив занепокоєння тим фактом, що керівник спецслужб одночасно пов’язаний із медіа-бізнесом.

"Ваше завдання, одне із багатьох, дбати про інформаційну безпеку країни. Щоб у нас квітла буйним цвітом свобода слова. Бо в іншому випадку в мене виникне крамольна думка, що таки Ви маєте конфлікт інтересів, коли очолюєте таку важливу державну інституцію, а Ваша дружина керує величезним медійним холдингом. І що це взагалі зручний важіль, аби встановити монополію і контроль над українським телепростором", - наголошує Роман Скрипін у листі до голови СБУ.

 Поділитися