search  
print
12.07.2013

UNIAN and Akhmetov’s “Segodnya” newspaper get lowest standards rating

   

In June the journal “Korrespondent”, one of those in the media holding just bought up by oligarch Serhiy Kurchenko, got the highest rating for adherence to journalist standards.

For the second month in a row the worst results were received by the newspaper Segodnya, owned by billionaire Rinat Ahmetov. 

The regular monitoring carried out by the Institute of Mass Information covers six nationwide printed publications: Komsomolskaya Pravda in Ukraine; Fakty; Korrespondent; Kommentari; Segodnya and Ukrainsky Tyzhden. Four Internet publications are also monitored: UNIAN; Liga.net; Obozrevatel and Livy Bereh.  

Korrespondent was found to almost always present issues of public importance comprehensively and in balanced manner and provide several opinions from analysts. 78% was written with adherence to journalist standards.

In Segodnya, on the other hand, 60% of such material is not comprehensive and 30% lacking in balance.

From the Internet sites, Liga was found to best observe journalist standards; while UNIAN was the worst.

Interestingly there was greater observance of journalist standards in June than in the previous month.  Unfortunately the monitoring analysts believe that this may be linked with the fact that there were less issues of public importance in the first place.

The main infringements remain lack of balance and of comprehensive coverage of issues.

From the report by the Institute of Mass Information

Recommend this post
X




forgot the password

registration

X

X

send me a new password


on top