login | registration | forgot the password
today 22.12.2014 06:09
(by Kyiv time)

navigation

Kharkiv Human Rights Group Social Networking



Ukrainian TV channels silenced in the Crimea

09.03.14

The offensive against press freedom waged in the Crimea since the Russian military intervention and installation of a puppet government is gaining pace. According to Zair Akadirov who resigned from his post as chief editor of the newspaper Argumenty tyzhnya [the Weeks arguments] in protest over censorship, only one Ukrainian TV channel remains (Tonis).

Akadirov writes on his facebook page that all others have either been taken off air or replaced. Crimean channels have also been partially replaced.

He gives the following list of channels

NTV World (replaces Inter)

First Russian Channel )ORT) instead of the Ukrainian 1 + 1

Rossiya RTR (replaces the Ukrainian UTV-1);

Russia 24 / Crimea 24 (replaces Chornomorska)

Zvezda (Russian) replaces the Ukrainian nationwide STB

The following have been removed from air: Novy Kanal; NTN; Ukraina; K1; and Meta.

Two Crimean channels appear to remain for now.

The Crimean Tatar channel ATR does not appear to have been cut off, however it has been under pressure from the outset, and attempts to tune in on the Internet were not successful.

see also:
Journalist and AutoMaidan activists seized trying to enter Crimea
Another bloody evening for journalists covering the Crimea
All-out attack on press freedom in the Crimea
Fake Control site created to combat disinformation
Russian propaganda must be challenged
Western Media: Dont distort the situation in Ukraine!
Russias aggression poses dangers beyond Ukraines borders
Crimea: Anti-Semitic card and other provocation in time of siege
Mr Putin: We ethnic Russians and Russian speakers dont need protection
Dangerously orchestrated Crimean exercise
Russia claims threat to its interests and life of Russian nationals in Ukraine