login | registration | forgot the password
today 26.09.2016 01:28
(by Kyiv time)

navigation

Kharkiv Human Rights Group Social Networking



Kremlin-backed militants force more Ukrainian channels off air

05.06.14

This channel has been switched off at the demand of the DPR [the militants]. 

OstroV reports that a local operator has been forced by the self-proclaimed Donetsk People’s Republic to switch off four Ukrainian channels.  Outraged viewers were told by an employee of the provider that four channels will be temporarily off air “by order”: Channel 5; UTV-1; Rada and Donbas. One viewer asked whose order and was told: “At the order of the DPR. This is temporary, don’t panic. You see what times we’re in”.

Other providers have also removed a number of channels. Some claim that this is ‘prophylactic work’, others – temporary technical problems. 

see also:
Terrorists force Donbas newspapers to suspend publication
Armed militants carry out attacks on Donetsk media (updated)
Militants ‘purge’ Internet in Severodonetsk
Luhansk Internet stie suspends work after threats to journalists
Chronicle of Russian Aggression
Putin’s Referendum Win
Russia, the improbable human rights crusader
Putin’s selective terrorism
Pro-Russian thugs beat up Ukrainian unity demonstrators – except on Russian TV
Armed men cut off Ukrainian channels in Donbas
Donetsk television station seized to provide "correct" - Russian - coverage