пошук  
версія для друку
04.12.2001

Повідомлення про свободу вираження поглядів в Південній Африці, Китаї, США.

   

Президент однієї південноафриканської країни на прізвисько Банда реквізував телевізори у всіх жителів внаслідок нищівної критики його політики урядами сусідніх держав. Отже, телевизор дивився тільки президент Банда...

* * *

В Китае приняты новые юридические нормы, регулирующие работу редакций небольших газет и журналов. Отныне запрещено публиковать статьи, "распространяющие непроверенные слухи, раскрывающие государственные секреты, направленные против деятельности государства и Коммунистической партии или противоречащие нормам марксизма-ленинизма". За нарушение этих требований издания будут закрывать или сливать друг с другом. Если за год в одной и той же провинции закроют более двух газет, то регистрация в ней новых СМИ прекратится на год. За последние месяцы в Китае несколько редакторов потеряли работу, после того, как их издания опубликовали спорные, с точки зрения властей, статьи. Самым громким стал скандал с публикацией материала о воровстве донорских органов.

("Кієвскій телеграфЪ", №31, 13.08-19.08 2001 р.)

* * *

Власті Китаю закрили понад 17 тисяч Інтернет-кафе в межах кампанії, що має на меті ужорстолчити контроль над комп’ютернорю мережею. Одне з китайських видань повідомило, що окрім цього ще 28 тисяч кібернетичних кафе отримали наказ встановити спеціальні програми, які блокують доступ до тих веб-сторінок, які уряд Китаю вважає підривними чи ненадійними. Кітайське керівництво аргументує, що політику стурбованістю батьків тим, що їхні діти відвідують небезпечні сайти.

(Бі-Бі-Сі – Українська служба)

* * *

Cуд США зрівняв в праві на захист онлайнову і офлайнову пресу

Верховний Суд штату Нью-Йорк створив судовий прецедент, що дає онлайновим журналістам такий же правовий захист від обвинувачень в наклепі, якій мають представники офлайнових засобів масової інформації. Рішення прийнято у справі, в якій мексиканський банк National Bank of Mexico звинувачував сайт Narco.News.com в наклепі. Онлайновий бюлетень NarcoNews займається розслідуваннями і антинаркотичною пропагандою. У випусках на сайті повідомлялося, що президент National Bank of Mexico причетний до торгівлі наркотиками. Прецедент 1964 року "New York Times проти Салівана" визначив в американському законодавстві норму, згідно з якою представники ЗМІ мають додатковий захист на підставі Першої поправки Конституції. Звинуватити в наклепі їх можна тільки у випадку, якщо їх висловлювання будуть визнані зловмисними, це умовно позначено як "найвищий стандарт" для випадків про наклеп. Оскільки Інтернету в ті часи не було, дана норма на мережеві ЗМІ не розповсюджувалася. До нинішнього рішення. Верховний Суд вирішив, що випадок з мексиканським банком, відомим також як Banamex, умовам "вищого стандарту" (тобто справжнього наклепу) не задовольняє. В той же час, на думку судді Поли Оманські, NarcoNews.com треба вважати засобом масової інформації, на який розповсюджується додатковий захист Першої поправки. Інформація, що поширюється сайтом, має високу суспільну значущість. Як повідомляє Wired News, журналістська Інтернет-громадськість США з великим ентузіазмом сприйняла рішення суду і розширення захисної дії Першої поправки на мережеву журналістику. А представник Banamex заявив, що все одно не дозволить обмовляти банк.

("Права людини", №34, 1-15 грудня 2001 р.)

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль