пошук  
версія для друку
26.05.2004
джерело:
(“Україна молода”, №78, 28 квітня 2004 р.)

Ви ніколи не бачили на власні очі класичного «темника», але дуже хочете дізнатися, про що там пишуть? Вмикайте о 21-й годині «Вісті» на УТ-1 і уважно слухайте...

   

Приблизно 99,6 відсотка політичних новин, які вам там продемонструють, майже напевне відповідатимуть «аналітичним запискам» від експертів з київської вулиці Банкової. І це не лише суб’єктивна думка журналістів «УМ» — «найбільш упередженим» і таким, який  «подає однобічну інформацію з суспільно-політичних питань в українському медіа-просторі» телевізійним каналом УТ-1 вважають 26,6 відсотка українських глядачів. Про це свідчать дані соціологічного опитування, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» і Центром «Соціс» з 1 до 12 квітня 2004 року. Причому, що цікаво, відділяти зерно від полови навчилися не лише поінформовані кияни, а й мешканці інших областей: експерти опитали 1200 респондентів з усіх регіонів України.

На другому місці за упередженістю й необ’єктивністю опинилася «Студія «1+1» — цей канал вважають «однобічним» 13,5 відсотка опитаних, а третю сходинку з 11,5 відсотками посідає «третя кнопка» телевізора, на якій розмістився телеканал «Інтер». Усі ці засоби мас-медіа, як відомо, мають певне відношення до головного соціал-демократа України (об’єднаного) й за сумісництвом керівника президентської адміністрації Віктора Медведчука. Натомість ті телевізійні канали, які вважають підконтрольними іншому українському олігархові — президентському зятю Вікторові Пінчуку, мають значно менший рейтинг заангажованості. Скажімо, «Новий канал», який посідає п’яту сходинку в цьому у негативному «хіт-параді», набрав лише 2,1 відсотка голосів, ICTV — 1,9%, «СТБ» — 1,2%. Недарма Віктор Михайлович постійно наголошує на тому, що вважає медіа-бізнес саме бізнесом, а не засобом пропаганди, тому його телеканали намагаються об’єктивно (наскільки це можливо у їхньому випадку) висвітлювати події, аби не втрачати довіру глядача й залишатися прибутковими. Місцеві телеканали та УТ-2 найупередженішими назвали 2,5 відсотка респондентів, а продонецька ТРК «Україна» за шкалою упередженості набрала лише 0,8% голосів. Зовсім неупередженими опитані вважають «5-й» канал (він набрав рівно 0 відсотків) та російські канали (теж 0%), яким до українських подій поки що взагалі байдуже. При цьому 26,9 відсотка опитаних переконані: упередженими є всі без винятку «кнопки» українських «ящиків». Натомість 0,8% наївно твердять, що необ’єктивних телеканалів в Україні немає взагалі. Не знайшли що відповісти на це питання 19,4 відсотка респондентів.

Окрім того, соціологи поставили учасникам дослідження таке запитання: «Чи вірите ви, що під час виборів для всіх кандидатів будуть створені рівні можливості для агітації у засобах масової інформації?» ствердно відповіли тільки 15,8 відсотка опитаних, 70,4% не вірять у таку можливість, а варіант «важко відповісти» обрали 13,8% респондентів. Похибка репрезентативності не перевищує 3  відсотків.

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль