пошук  
версія для друку
06.07.2004
джерело:
(“Львівська газета”, 2 червня 2004 р.)

Керівники львівських ЗМІ поскаржилися голові ЛОДА на утиски свободи слова

   

У п’ятницю голова Львівської облдержадміністрації Олександр Сендега зустрівся із головними редакторами провідних ЗМІ Львівщини. У вступному слові керівник області наголосив, що свобода слова є першочерговим критерієм демократичності суспільства. Телебачення, радіо та газети покликані об’єктивно та неупереджено інформувати громадськість, вони не повинні ганятися за “смаженими фактами”, оприлюднювати неперевірені чутки. На його думку, конструктивна критика в ЗМІ тільки сприяє владі виконувати покладені на неї обов’язки. Олександр Степанович завжди готовий реагувати на критику і завдяки ЗМІ дивитися на свою діяльність, “як у дзеркало”.

Редактор газети “Високий Замок”, голова Львівської обласної організації Національної спілки журналістів України Степан Курпіль, загалом позитивно оцінюючи співпрацю влади та журналістів на Львівщині, все ж наголосив на неприпустимості існування такого явища, як “темники”, та намаганнях незаконного втручання у діяльність ЗМІ. Також він звернув увагу голови ЛОДА як представника виконавчої влади на те, що запровадження 20% ПДВ для друкованих видань є передчасним і необґрунтованим. “Такого високого ПДВ для друкованих ЗМІ немає ніде в світі. В тих країнах, де запроваджено ПДВ, він становить для ЗМІ 5-7% і є диференційованим”.

Також останнім часом значно зросла ціна на папір, порівняно з 2003 роком – на 50 дол. за тонну. “Вартість поліграфічних матеріалів така, як у світі, а от відпускна ціна на поліграфічну продукцію в Україні є значно нижчою, враховуючи матеріальний стан потенційних читачів”. Тому газети кілька місяців навіть працювали собі у збиток, – зазначив Степан Курпіль.

Головний редактор “Львівської газети” Олесь Старовойт передав голові ЛОДА відкрите звернення стосовно тиску, який контролюючі органи чинять на “Газету” та її власників. 2 червня в Сихівському суді слухатимуть чергову справу проти засновників “Газети” Маркіяна Іващишина та Ярослава Рущишина. Стосується вона проведення у 2002 році фестивалю “Слухай українське”. Головний редактор “Газети” пов’язує появу цієї судової справи з тим, що на сторінках “Львівської газети” з’явилася рубрика, в якій розміщують матеріали опального радіо “Свобода”. “Викликає велике здивування, що справу розглядатиме Сихівський суд, відомий своїми політичними рішеннями щодо Мукачевого. Яким би не було рішення Сихівського суду (а передбачаємо, що воно стане негативним для “Львівської газети”), газета буде виходити. Вона може змінити формат, виходити на різографі, на ксероксі, але продовжуватиме свою діяльність”, – заявив Олесь Старовойт.

Про намагання певних чиновників тиснути на ЗМІ говорили й інші учасники зустрічі. Генеральний директор Львівської обласної державної телерадіокомпанії Ярослав Климович навів приклад, коли йому погрожувала голова однієї із райдержадміністрацій, а представники кількох районних газет поскаржилися, що їх змушують виступати на боці однієї з конфліктуючих сторін у Львівській обласній раді.

Також ішлося про набуття нових ліцензій обласними електронними ЗМІ. Про це голові ЛОДА доповіли представник Національної ради з питань телебачення та радіомовлення Петро Цеголко та директор комунального підприємства “Телекомпанія “Львів ТБ” Михайло Хвойницький. У свою чергу, незадоволення ліцензійною політикою висловив директор “Львівської хвилі” Іван Задорожний. На його думку, практично неможливо отримати ліцензію для трансляції 100% україномовного продукту, а от філії столичних радіостанцій одержують ліцензії в нашому регіоні без проблем.

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль