пошук  
версія для друку
Періодика › Бюлетень "Права Людини"200605
28.02.2006
джерело: www.helsinki.org.ua

Хто є власником «Інтеру»?

   

27 лютого 2006 року відбулось представлення доповіді Інституту медіа права «Прозорість медіа власності в Україні напередодні виборів» та її обговорення. У межах доповіді було презентовано ексклюзивну інформацію – детальну схему медіа власності одного з найбільших телеканалів України – телеканалу «Інтер». Схема власності охоплює 3-5 рівнів засновників. Вся інформація зібрана Інститутом Медіа Права з відкритих джерел. Доповідь також мала на меті продемонструвати журналістам, як правильно використовувати механізми офіційного збору інформації. У межах обговорення пропонувалось визначити, які кроки мають бути здійснені для підвищення рівня прозорості медіа власності. В обговоренні взяли участь провідні фахівці у галузі мас-медіа, органів державної влади, засобів масової інформації та громадських організацій, зокрема Тарас! Шевченко (директор Інституту медіа права), Микола Томенко (віце-прем’єр-міністр України Уряду Юлії Тимошенко), Ігор Курус (заступник Голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення), Володимир Яворський (директор програм Української Гельсінської спілки з прав людини), Вячеслав Якубенко (адвокат, кандидат юридичних наук).

Раніше УГСПЛ вже поширювала інформацію про власників 10 національних телеканалів. Інститут медіа права продовжив цю традицію і сьогодні оприлюднив схему контролю над одним з найбільших українських національних телеканалів – каналу Інтер.

Загальний висновок, який був зроблений в ході обговоренні – українські телеканали контролюються офшорними компаніями.

Директор Інституту Медіа Права заявив, що на сьогодні Україна не дотримує європейських стандартів у частині прозорості медіа-власності, необхідної для того, щоб громадяни могли чітко розуміти «чому той або інший засіб масової інформації подає ту або іншу інформацію», а також для того, щоб орієнтуватися «чому одні ЗМІ сприятливо від носяться до однієї політичної сили і критично до іншої». Т.Шевченко також відзначив, що ситуація з телеканалами значно гостріше, ніж із друкованими ЗМІ.

У ході доповіді Інститутом Медіа Права також була обнародувана схема медіа-власності телеканалу «Інтер». Схема власності охоплює 3-5 рівнів засновників. Інституту, за словами Т.Шевченко, удалося довідатися про власників телеканалу «Інтер». Він повідомив, що Національна рада з питань телебачення і радіомовлення такі дані надати відмовилась, посилаючись на те, що це – інформація каналів. Інститут у цьому зв’язку звернувся в Головне міжрегіональне управління статистики в м. Києві . Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій, засновниками ЗАТ «Українська незалежна ТВ-корпорація» (телеканал «Інтер») є асоціація «Діловий світ» (51%), ТОВ «Пегас телебачення» (20%) і московське ГРТ (29%).

У свою чергу 82,5% ТОВ «Пегас Телебачення» володіє Ігор Плужніков (ред. – член СДПУ(о). Але, я! к повідомив Т.Шевченко, ця людина вмерла (ред. – у червні 2005 року), а про нового власника не відомо, оскільки дані про засновників були отримані Інститутом Медіа Права в грудні, а інформація в Головному міжрегіональному управлінні статистики в м. Києві була за станом на жовтень. Іншими 17,3% ТОВ «Пегас телебачення» володіє компанія «Пегас Энд Оверсиз Сейлз Лімітед», заснована на Британських Віргінських островах, отже – в офшорній зоні.

Що стосується ГРТ (Росія), то Т.Шевченко проінформував, що в державному реєстрі даних немає, але, відповідно до неофіційної інформації, ГРТ засновано групою російських банків, «близьких до Кремля». Третій власник «Інтера» – асоціація «Діловий світ « – заснована п’ятьма компаніями: ТОВ «Берстед Україна», ТОВ «Р.І.Ф.-Сервіс», ТОВ «Плау Ентерпрайзес», ЗАТ СК «Сіндек» і адвокатською фірмою «Коннов і Созановський». У свою чергу більшістю акцій цих компаній володіє компанія «Берстед Лімітед», заснованою на Британських Віргінських островах! . Також з’ясувалося, що вона має невеликий відсоток у ТОВ «Пег! ас телеб ачення».

«На сьогодні, взнати справжнього власника, тобто фізичну особу, фактично не можливо. Новий закон про телебачення і радіомовлення тільки заплутує ситуацію, стимулюючи створення закритих схем. Проте така інформація потрібна з огляду на необхідність оцінки інформації, яку подає телеканал, а також чому той чи інший канал отримує преференції з боку Національної ради з питань телебачення і радіомовлення», – зазначив на презентації цього дослідження Виконавчий директор УГСПЛ Володимир Яворський.

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори