пошук  
версія для друку
Періодика › Бюлетень "Права Людини"200613
27.04.2006 | Юрій Чумак, ХПГ

Вільні ЗМІ - на «вільні хліби»

   

Медіа-група «Об’єктив» іде з харківського телеефіру. Припиняється вихід «Об’єктив-новин» на телеканалі «Simon».

Про це заявив на прес-конференції, що відбулась 26 квітня в Інформаційному агентстві «STATUS QUO» керівник та один із співзасновників медіа-групи Зураб Аласанія. Це пов’язано з тим, що власник ТРК «Симон», який має 75% у статутному фонді медіа-групи «Объектив» бізнесмен Олександр Давтян ввійшов до структур місцевої влади, ставши членом виконавчого комітету Харківської міської ради. Ще один керівник з команди Давтяна, Сергій Маслов - він керує готелем «Харків» - у нову міськраду пройшов по списках Партії регіонів. Аласанія відзначив, що дана ситуація «ставить під сумнів подальшу незалежність редакційної політики медіа-групи».

Сам Аласанія наголосив, що йому «абсолютно плювати на політику», але він не дасть втягнути себе і групу в політику. «Я вважаю: або журналістика, або - політика!» - підкреслив Аласанія.

За словами Аласанії, ситуація навколо МГ «Об’єктив» почала мінятися приблизно 2 місяці тому, ще під час виборів. «Ми збиралися, сперечалися, шукали вихід»…

У зв’язку з цим, відзначив він, колектив МГ «Об’єктив» запропонував Давтяну підписати угоду, в основу якої покладено типовий договір, розроблений Українським центром «Медіа-реформ», про невтручання в редакційну політику. Даній темі було присвячено кілька зустрічей колективу і засновників, остання з яких завершилася у вівторок, 25 квітня, пізно ввечері. Оскільки найбільший акціонер МГ «Об’єктив» відмовився підписати документ, усі 46 співробітників медіа-групи подали заяви про звільнення.

Заради об’єктивності слід зазначити, що інформація про прес-конференцію Аласанії, заплановану на 26 квітня, була оголошена ще на минулому тижні. Отже, скоріше за все, колектив медіа-групи, не дуже й сподівався на успішний результат перемовин, що відбулися 25 квітня…

Відтепер «Об’єктив» перейде в режим роботи продакшн-студії. У колективу, швидше за все, з’явиться новий бренд - «Об’єктив.ua». Інтернет-портал «Об’єктив» напевно продовжить свою роботу в колишньому режимі. Не виключається і продовження випуску газети «Объектив-но», однак назва її, швидше за все, буде змінена. У перспективі, може бути відновлений випуск новин від «Об’єктив.ua» на інших місцевих телеканалах.

Засновниками нової компанії стануть у рівних частках усі 46 співробітників, заявив Аласанія. За його словами, необхідно переходити на ринкові рейки, ЗМІ повинні приносити пристойні гроші. «У мене є певне коло потенційних інвесторів, що готові вкладати кошти у якісний інформаційний продукт. При цьому я, як менеджер, не дозволю нікому втручатися у редакційну діяльність компанії. У менеджерських рішеннях я не є прибічником демократії», - зазначив Аласанія.

Зараз журналісти готуються до виїзду з орендованих приміщень готелю «Харків». Правда, крім архівів і особистих речей, нічого іншого вони не забиратимуть - апаратура теж орендувалася. «Відбувається на здивування цивілізоване розлучення», - підкреслив Аласанія. І журналісти, і засновник сьогодні - сама інтелігентна коректність.

На прес-конференції Зураб Аласанія повідомив, що бренд «Медіа-група «Об’єктив» є не зареєстрованим і його подальша доля - в руках Давтяна.

Сам Олександр Давтян так прокоментував ситуацію: «Зараз, коли медіа в Україні не є для власників бізнесом, а скоріше - щитом для бізнесу основного, власник ЗМІ, що ніяк не впливає на журналістів - це утопія. Раніш моє втручання або невтручання - його теж практично не існувало. Але були якісь моменти, природно, я, як керівник і як власник, давав свої ради директорові»…  

Довідка:

ТОВ «Медіа-група «Об’єктив» зареєстрована 31 серпня 2000 року. Це один з найбільших у Харківському регіоні виробників інформаційних програм: випускає щоденні теленовини, радіоновини, ряд авторських програм, щотижневу газету і підтримує інтернет-портал. Зураб Аласанія є також директором Харківської державної обласної телерадіокомпанії.

Співзасновники МГ «Об’єктив»: Олександр Давтян (75%), Зураб Аласанія (10%), колектив журналістів (10%). 16 жовтня 2000 року МГ «Об’єктив» заснувала суспільно-політичне видання «Щотижневик «Объектив-Но». Середній наклад газети - 5 000 екземплярів. Між МГ «Об’єктив» і ТРК «Симон» укладені договори на виробництво новин теле- і радіо- форматів. Телерадіокомпанія «Симон» розміщувала «Об’єктив-Новини» у режимі прямого ефіру на частотах «Русское радио», «Радіо Шансон», «Радіо Хіт-FM», і на телевізійних частотах (ТРК «S-TET») і (ТРК «Sіmon»). Загальний склад групи - 46 чоловік.

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори