пошук  
версія для друку
29.07.2006
джерело: www.helsinki.org.ua

Три покоління власників медіа-простору України

   

Українська Гельсінська спілка з прав людини продовжила своє дослідження та оприлюднила три покоління власників провідних мас-медіа України.

Володимир Яворський, виконавчий директор Української Гельсінської спілки з прав людини: «Мета нашого дослідження – пролити світло на повністю непрозорі схеми власності на українському медіа-ринку та задовольнити право громадян на отримання інформації. Власники відіграють значну роль у формуванні інформаційної політики медіа в Україні, а журналісти не є достатньо незалежними. У таких умовах надзвичайно важливо знати „хто” подає інформацію, щоби зменшити ефект маніпулятивних технологій».

Фактично, цим повинні займатися відповідні державні органи – Національна рада з питань телебачення і радіомовлення та Міністерство юстиції України (у частині друкованих ЗМІ). Проте вони не виконують одну зі своїх основних функцій у демократичному суспільстві і не забезпечують прозорість контролю медіа.

Наявна інформація чітко показує неефективність українського законодавства та регулюючих органів, оскільки, як видно з дослідження, більшість впливових ЗМІ фактично контролюється іноземними офшорними компаніями, дізнатися про засновників яких практично не можливо. Така ситуація є неприпустимою для одного з найбільш суспільно-впливових ринків в країні.

Інформація була отримана з відкритих джерел (управлінь державної статистики, агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку, державних реєстраторів), коли про інше прямо не зазначено в дослідженні. Під час дослідження був виграний судовий процес у державного реєстратора, що відмовив у наданні інформації про засновників певних телеканалів.

Крім телеканалів правозахисники також встановили засновників Журналу „Персонал” та всеукраїнського загальнополітичного освітянського тижневика „Персонал Плюс”. Інтерес до цього видання є невипадковим і зумовлений суспільним резонансом певних публікацій цих видань.

Наступне дослідження УГСПЛ буде торкатися основних друкованих ЗМІ і включатиме загальний аналіз друкованих та електронних ЗМІ. Його вихід планується на початок 2007 року.

Дослідження здійснювалося в рамках роботи Фонду стратегічних справ УГСПЛ, котрий фінансово підтримується Міжнародним Фондом „Відродження”.

Результати попереднього дослідження: http://www.helsinki.org.ua/index.php?id=1138097813

За додатковою інформацією звертайтеся:

Володимир Яворський

+38 066 2926536

Хто контролює український медіа простір[1]

Назва медіа організації

Засновники першого покоління

Засновники другого покоління

Засновники третього покоління

1.   

Акціонерне товариство закритого типу „Українська незалежна ТВ - корпорація” (телеканал „Інтер”):

1. Громадське Російське Телебачення (Росія, з вересня 2002 року „Перший канал”) – 29%

 

1.  Міністерство державного майна Росії - 38,9 %

2.  Федеральне Державне унітарне Підприємство „Федеральний технічний центр” - 3 %

3.  ІТАР-ТАСС [2] - 9,1 %

4.  ЗАТ „ОРТ-КБ” (консорціум банків) – 24 %

5.  ВАТ „ЕберЛінк” – 11 %

6.  ВАТ „РастрКом2002” – 14 %

1-3 засновники належать державі (51 %)

4-6 – контролюються Р.Абрамовичем: „РастрКом2002” та „ЕберЛінк” через офшорні компанії, зареєстровані на Сейшелових островах та Панамі, а „ОРТ-КБ” через ВАТ "Акмос Трейд", зареєстрованому в Чукотському автономному окрузі РФ. [3]

2. Українська асоціація економічного співробітництва та розвитку „Діловий світ” – 51%

 

1. ТОВ „Берстед Україна”

 

 

 

1.  Компанія „Берестед Лімітед” (Британські Вірджінські острови) – 99,77%

2.  - Адвокатська фірма „Коннов і Созановський” – 0,23%

2. ТОВ „Р.І.Ф.-Сервіс”

1. ТОВ „Берстед Україна” – 99,9%

2. КП юридична фірма „Правокон” ( http://www.pravokon.ru) – 0,1%

 

3. ТОВ „Плау Ентерпрайзес”

1. ТОВ „Берстед Україна” – 99,9%

2. ЗАТ „Харчопром-Лізінг” -0,1%

4. ЗАТ СК „Синдек”

1. ТОВ „Плау Ентерпрайзес” – 99,7%

2. ТОВ „Фінансові контракти” – 0,2%

3. ТОВ „Міжнародні медіа проекти” (партнер телеканалу Інтер) – 0,1%

5. Адвокатська фірма „Коннов і Созановський”

 

3. ТОВ „Пегас Телебачення” – 20%

 

1. Ігор Олександрович Плужніков (помер у червні 2005 року), проте в органах влади дані не змінені – 82,5%

 

2. Компанія „Пегас енд оверсіз сейлз лімітед” (Британські Вірджінські острови) – 17,3%

 

3. ТОВ „Берстед Україна” – 0,2%

 

 

1.  Компанія „Берестед Лімітед” (Британські Вірджінські острови) – 99,77%

2.  Адвокатська фірма „Коннов і Созановський” – 0,23%

2.   

Телекомпанія у формі товариства з обмеженою відповідальністю „Студія 1+1

1. Олександр Роднянський – 70 %

 

 

 

2. „Іноземне підприємство „ІнтерМедіа” (резидент України) – 30 %

 

1. "ІННОВА ФІЛЬМ ГМБХ", зареєстрована у Дюссельдорфі (Німеччина) (дані станом на 1 грудня 2005 року) – контрольний пакет. 

 

1.Олександр Роднянскьий (25 %)

2.Борис Фуксман (25 %)

3. Central Media Enterprises  Media Enterprises B.V. (50 %) [4]

2. ТОВ „Студія 1+1”

1.  Іноземне підприємство „ІнтерМедіа”

2.  Олександр Роднянський [5]

3.   

Товариство з обмеженою відповідальністю Міжнародна комерційна телерадіокомпанія (ICTV)

1.  Підприємство з іноземними інвестиціями „Роял Капітал” – 23,38%

 

Компанія „Роял Комодітіз Ллсі” (іноземна юридична особа)

 

2.  ТОВ „Центральний Московський депозитарій” (Росія, м. Москва, www.mcd.ru, 30 акціонерів) – 29,85%,

 

 

 

3.  Дочірнє підприємство „Промідія” – 20,82%

Інформації про засновників в ЄДРПОУ не має

 

4. Дочірнє підприємство „Агентство інформаційних технологій” – 12,89%

 

ПП „Вуличне телебачення”

Білокурова Олена Миколаївна (можливі родинні зв’язки з екс-директором Нікопольського південного трубного заводу, Гендиректором Української асоціації підприємств чорної металургії „Укрмет” Дмитром Білокуровим).

5. Мале впроваджувальне підприємство "Інтерпайп" – 13,06%

 

1. Віктор Михайлович Пінчук

2. Софія Йосипівна Пінчук

3. Михайло Аронович Пінчук

 

4.   

Закрите акціонерне товариство „Новий канал”

1.  Підприємство з іноземними інвестиціями „ІННОТЕХ” – 1%

 

 

 

2.  ЗАТ „НК-ХОЛДІНГ” – 99%

1. Londonderry Trading, Inc (Лондондеррi Трейдiнг, Інк), Віргінські о-ви (Брит.) - 24.975 %

2. St.Andrews Worldwide Ltd. (Ст.Андрюз Ворлдвайд Лiмiтед), Віргінські о-ви (Брит.) - 24.975 %

3. Waterford Marketing ltd (Ватерфорд Маркетинг Лтд), Віргінські о-ви (Брит.) - 24.975 %

4. Bantry Affiliates Limited (Бантрi Аффiлiетс лiмiтед), Віргінські о-ви (Брит.) - 14.975 %

5. Приватне пiдприємство "СТАРЛАЙТ" – 10 % [6]

5.   

Закрите акціонерне товариство „Міжнародний медіа центр - СТБ”

1.  ЗАТ „Міжнародний медіа центр”

 

 

1.  Андрій Абрамович Шаповалов

2.  Фірма „Каспарі Райпенсіз Снк” (іноземна юридична особа)

 

 

2.  Компанія „Шачар ентерпрайзес інк.” (США) - 23,49%

 

 

3.  Корпорація „Інтерньюз нетуорон „k” (США) – 6,26%

 

 

6.   

Товариство з обмеженою відповідальністю „Телерадіокомпанія „Експрес-інформ” - „5 канал”

1.  ЗАТ „Український промислово-інвестиційний концерн” – 60%

 

1.  Fairbrook Enterprises Limited, Острів Мен - 24.9337 %

2.  Willenhall Trading Limited, Острів Мен - 24.9337 %

3.  Укрпромiнвест Холдiнг Лтд (Ukrprominvest Holding Ltd), Панама - 24.9337 %

4.  "Агропродiмпекс Кiпр Лiмiтед" (Agroprodimpex Cyprus Limited), Кіпр - 24.9337 % [7]

 

2.  Дочірнє підприємство „Експресінформ-студія” – 40%.

 

Інформаційне агентство „Експресінформ” ( http://www.einform.com.ua)

1.  Невідома фізична особа-резидент України – 25 %

2.  Невідома фізична особа-резидент України – 25 %

3.  Невідома фізична особа-резидент України – 25 %

4.  Невідома фізична особа-резидент України – 25 % [8]

7.   

Підприємство з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю „Телерадіокомпанія „НБМ” – „5 канал”

1.  Приватна компанія „Какао енд Шугар Інтернешенал” (Бельгія) – 27,5%

 

 

 

2.  ТОВ „Трансат-Брок” – 72,5%

 

"Агропродiмпекс Кiпр Лiмiтед" (Agroprodimpex Cyprus Limited), Кіпр - (98 %) [9]

8.   

Дочірнє підприємство „Ера ТВ-продакшн”

ТОВ „ Телекомпанія Ера”

1.  Тетяна В’ячеславівна Приходько

2.  Володимир Петрович Мельник

3.  ТОВ „Українська незалежна інформаційна агенція „Республіка” ( http://www.uniar.com.ua)

4.  ПП „Терокс”

 

9.   

ТОВ „Телекомпанія Ера-Радіо”

1.  Ігор Олександрович Лоташевський (Генеральний директор радіо „Ера”)

 

 

2.  ПП „Фонд Розвитку Інформаційного Простору”

 

Оксана Володимирівна Терехова

 

 

10.   

Закрите акціонерне товариство телерадiокомпанiя "Україна"

1.  Закрите акціонерне товариство "Донгорбанк" - 86.5343 %

1.  Невідома фізична особа – резидент України - 87.0968 %

2.  Інші акціонери не відомі.

 

2.  Закрите акціонерне товариство "Систем Кепiтал Менеджмент" - 13.1382 %

1.  Рінат Ахметов - 90 %

2.  Невідома фізична особа – резидент України – 10 %

 

11.   

Товариство з обмеженою відповідальністю „Телестудія „Служба інформації” – канал НТН

1.  ТОВ „Капіталінвест” – здійснює контроль

 

1. Асоціація Донбаський розрахунковий фінансовий центр фінансових, промислових та торгівельних підприємств (м. Донецьк)

1.  ТОВ „Адомаха” (м. Донецьк)

2.  ТОВ „Любо”

2. ТОВ „Східавтотранс”

1.  Леонід Іванович Бредіхін

2.  Андрій Михайлович Федорук

3.  ТОВ „Інвестхолдинг” (засновниками ТОВ „Інвестхолдинг є: Отін О.М., Лисенко Р.С.)

3.  ЗАТ „Компанія з управління активами „Альтера Ессет Менеджмент” ( http://www.altera-finance.com)

 

Інформація про засновників не значиться у ЄДРПОУ

2.  Не ідентифікована юридична особа з ідентифікаційним кодом 32727508

 

 

 

12.   

Закрите акціонерне товариство „Телекомпанія ТЕТ”

1.  Ігор Суркіс – 20,001% (молодший брат Григорія Суркіса)

 

 

2.  ТОВ "Інвестпроект" – 19,999 %

1.  Омелян Олександрович Ковалик

2.  Компанія „Нолкіс Менеджмент Лімітд” (Британські Віргінські острови)

 

3.  ТДВ "ОМЕТА private" – 29,999 %

 

1.  ЗАТ „Український промислово-фінансовий концерн „Славутич”

1.  Валентин Арсентійович Згуровський

2.  Ігор Рахмільович Суркіс (молодший брат Григорія Суркіса)

3.  Юрій Миколайович Карпенко

4.  Юрій Іванович Лях (помер у грудні 2004 року)

5.  “Newport management LTD” (іноземна юридична особа)

6.  “Ubaros invest & trade INC” (іноземна юридична особа)

7.  “Berlee management CORP” (іноземна юридична особа)

2.  ТОВ „Планета-Брок”

1.  Командитне товариство „Солвер”

2.  ЗАТ „Планета Океан”

3.  Командитне товариство „Солвер”

1.  Павло Петрович Стуконог (ТДВ „ОМЕТА ргіvаte”, Генеральний директор)

2.  Павло Орестович Присяжнюк (ТОВ „ОМЕТА trust”, Генеральний директор)

3.  Павло Нікіфорович Нікітенков

4.  ТДВ „ОМЕТА private”

4.  Компанія "Suniflеon Holding Limited"(Британські Віргінські острови) – 10%

 

 

5.  Компанія "Shonest Investments Limited" (Британські Віргінські острови)- 19,999 %

 

 

13.   

ВАТ "Телеканал "ТОНIС"

1.  Костерiн В. О. - 30.5271 %

2.  ТОВ "ДКД 04" - 23.0828 %

3.  Жилiна Н. О. - 14 %

4.  ТОВ "ДРІВАДЕЛЬПРОЕКТ-747" - 12.1488 %

5.  Інші особи, котрі володіють не більше 10 % акцій – 20.2413 %

 

 

14.   

Журнал „Персонал”, Всеукраїнський загальнополітичний освітянський тижневик „Персонал Плюс”

АТЗТ „Міжрегіональна Академія Управління Персоналом” (МАУП)

 

 

 

1.  Георгій Васильович Щокін (Президент МАУП)

2.  Антоніна Михайлівна Кравчук

3.  Геннадій Володимирович Соловйов

4.  Ігор Васильович Мазило

5.  Володимир Ілліч Яровой (член Української Консервативної партії, віце-президент, професор кафедри екології та педагогіки Українсько-російського інституту менеджменту та бізнесу ім. Б.Єльцина МАУП)

6.  Валерій Михайлович Бебік (МАУП)

7.  Василь Григорович Короткін (член Української Консервативної партії, керуючий справами, секретар президії МАУП)

8.  Микола Федорович Головатий (Перший віце- президент,
ректор МАУП)

9.  Ростислав Георгійович Щокін (перший віце-президент з соціально-економічного розвитку МАУП)

10.  Володимир Макарович Матвійчук (Заступник Міністра фінансів України)

11.  Дмитро Іванович Ткач (Надзвичайний і повноважний посол України у Угорській Республіці)

12.  Володимир Володимирович Косьмін

 

 




[1] Дослідження було здійснено Володимиром Яворським, Вячеславом Якубенко та Максимом Щербатюком. Дослідження враховує інформацію станом на різний час, проте більшість інформації отримано у травні-червні 2006 року. Дослідження здійснювалося в рамках Фонду стратегічних справ УГСПЛ, котрий фінансово підтримується Міжнародним Фондом „Відродження”.

[2] Дані про друге покоління власників ГРТ є неофіційними.

[3] Неофіційні данні.

[4] Дані станом на 1 січня 1997 року: http://sec.edgar-online.com/1996/11/14/00/0001005477-96-000491/Section21.asp. Хоча СМЕ зазначає, що контролює 60 % телеканалу „1+1”: дивіться офіційну сторінку http://www.cetv-net.com/en/tv-stations/1-plus-1.shtml.

[5] Неофіційна інформація.

[6] Данні Державної установи "Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України" станом на 13 січня 2005 року.

[7] Данні Державної установи "Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України" станом на 30 вересня 2003 року.

[8] Данні Державної установи "Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України" станом на 30 вересня 2003 року.

[9] Не офіційна інформація.

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори