пошук  
версія для друку
07.11.2007
джерело: imi.org.ua

«ІМІ» оприлюднив «Барометр» порушень свободи слова за жовтень 2007 року

   

«Інститут масової інформації», починаючи з 2004 р., щомісячно проводить «Барометр» свободи слова в Україні. На думку його організаторів, жовтень 2007 р. видався спокійним для українських журналістів – зафіксовано небагато порушень свободи слова.

Втім, навіть за умови такої відносної «спокійності», до «Барометру» потрапило кілька випадків, що мали місце на Харківщині:

Перешкоджання виконувати обов’язки, цензура

3-10-07. Журналістам відмовили в праві бути присутніми на засіданні постійної комісії Харківської обласної ради. Як повідомив «Телекритиці» Андрій Чеботарьов, на порядку денному стояли питання винесення недовіри губернаторові Арсену Авакову, виділення земельних ділянок в Харківському районі, а також землекористування. Депутат облради Вікторія Казакова пояснила рішення провести засідання в закритому режимі складністю обговорюваних питань. Депутат вважає, що преса може не так повернути слова і показати ситуацію не в тому світлі, в якому саме – не уточнила. Також Казакова запевняє, що ніякої політики в питаннях засідання не немає. Для журналістів, які прийшли на засідання комісії, депутати влаштували «маленький імпровізований спектакль». Повідомляється, що спочатку всіх запросили пройти в приміщення, де повинен був відбутися захід, а потім Вікторія Казакова, пославшись на норми регламенту, запропонувала депутатам проголосувати за присутність преси в залі. При цьому депутат додала, що питання, які планується обговорити, дуже складні і, мабуть, журналістів варто ознайомити з ними по факту. У результаті представників ЗМІ «просто виставили за двері, пообіцявши проінформувати про результати».

Нові елементи про економічний, політичний, непрямий тиск

12-10-07. Медіа-центр «Трибуна-ТВ» у Харкові поновлює свою роботу. Наприкінці вересня приміщення медіа-центру, які знаходилися в готелі «Харків», були опечатані. За словами керівника «Трибуна-ТВ» Андрія Войцехівського, один із засновників центру припинив робити внески. Через це у медіа-центру виник борг перед готелем у розмірі 50 тисяч гривен. Це й призвело до того, що керівництво готелю опечатало приміщення «Трибуна-ТВ». За словами Андрія Войцехівського, заборгованість була не єдиною причиною. Він вважає, що комусь із засновників не сподобалися відеоролики, які розповсюджував медіа-центр. Мова йде про ролики за участю Харківського міського голови Михайла Добкіна та секретаря міськради Геннадія Кернеса, які з’явилися напередодні закриття центру в ефірі харківських та центральних  телеканалів. Журналісти встигли вивезти з опечатаних приміщень обладнання та меблі. За словами Андрія Войцеховського, центр буде працювати в невеликому приміщені в Харківському обласному радіотелевізійному центрі. Програма «Трибуна-ТВ» на якийсь час змінить свій формат. Вона виходила як прес-конференція в прямому ефірі. На сьогодні приміщення медіа-центру настільки мале, що немає можливості поставити столи та стільці для журналістів. Тому «Трибуна-ТВ» виходитиме в телевізійному ефірі як ток-шоу.

Позови до ЗМІ та журналістів

8-10-07. ВАТ «Турбоатом» подало судовий позов на щотижневик «Дзеркало тижня» у зв’язку з публікацією статті «Турбоатом» сподівається на уряд та Будду», яка вийшла 29 вересня.  Підприємство вимагає від відповідача спростування неправдивої інформації та відшкодування моральних збитків. Як повідомляє прес-служба заводу, в статті безпідставно стверджується, що «через ігнорування аварії у одного зі своїх російських контрагентів харківський «Турбоатом» ризикує заборгувати індійцям майже 40 млн. доларів. І нашкодити  своїй репутації на міжнародному ринку». Ця інформація не відповідає дійсності, – відзначають в прес-службі.

Нові елементи про позови до ЗМІ та журналістів

10-10-07. Міліція не знайшла криміналу в тому, що у знімальної групи харківського телеканалу «Фора» відібрали техніку: камеру та штатив. Телерадіокомпанії відмовили в порушенні карної справи. В кінці вересня кореспонденти «Фори» знімали сюжет про акцію протесту проти забудови Саржиного Яру, улюбленого місця відпочинку харків’ян. Пакети зі сміттям, яке зібрали в Саржиному Яру, активісти акції принесли і склали перед дверима готелю «Національ», де знаходиться  офіс секретаря Харківської міськради Геннадія Кернеса. Коли знімальна група підійшла до готелю, щоб зняти, як учасники акції складатимуть сміття, з’явився охоронець «Націоналю» і без пояснень відібрав камеру та штатив, – розповідає керівник служби новин телеканалу «Фора» Тетяна Райда. Обладнання телевізійникам повернули після того, як до готелю приїхала міліція. Але кореспонденти все одно написали заяву до Дзержинського райвідділу. Працівники райвідділу карну справу вирішили не порушувати. Як пояснив заступник начальника відділу Василь Гайдук, в заяві мова йде про пограбування, хоча насправді охоронець готелю не ставив за мету заволодіти майном знімальної групи.

 

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори