пошук  
версія для друку
23.01.2008 | Юрій Чумак

Чи запроваджує Харківська ОДА цензуру?

   

Днями у Харкові трапився ще один скандал, пов’язаний зі ЗМІ. У понеділок 21 січня на телеканалі «Фора» не вийшла програма «Трибуна ТБ», керівником якої є Андрій Войцехівський.

У прямому ефірі програми повинен був виступати професор Володимир Соболєв на тему: «Що чекає економіку України в найближчому майбутньому». Сайт «Телекритика» повідомив, що «блокування програми пов’язане з радником голови Харківської ОДА Василем Третецьким, який, за словами Войцеховського, запроваджує цензуру на телеканалі» (див. «Трибуна-ТБ»: Харківська ОДА запроваджує цензуру). При цьому стверджувалося, що сам Войцехівський про це «зазначив в інтерв’ю журналістам».

Щоправда, ніякого інтерв’ю журналістам Войцехівський не давав. Інформація про це розповсюджувалася в Інтернет-розсилці з преамбулою «по поступившим к нам сведениям», тобто ніде директор «Трибуни ТБ» прямо не звинувачував ані Третецького, ані, тим більше, Харківську облдержадміністрацію, у цензурі. 

Для з’ясування ситуації, я вирішив зателефонувати обом фігурантам цієї історії.

Пан Андрій розповів, що замовником його програм є  студія «Фаворит-продакшн», яка й продає їх телеканалу «Фора». «Трибуна ТБ», згідно з умовами договору, повинна виходити на «Форі» не менше 2-х разів на тиждень у прямому ефірі.

Нагадаємо, що раніше «Трибуна ТБ» орендувала приміщення у готелі «Харків», що належить наближеній до міської влади особі – члену харківського міськвиконкому О. Давтяну. Але після випуску відео-ролику, підготовленого з чорнових матеріалів телезвернення харківського мера Михайла Добкіна (з крилатою фразою «текст дещо по-дебільному написаний»), Войцеховського  з готелю «попросили».

Останній час студійна зала, з якої транслюються програми «Трибуни ТБ», знаходиться на харківській телевежі, її оренду теж оплачує «Фаворит-продакшн». І ніяких проблем з виходом передачі до початку цього року не було. Але, за словами журналіста, з січня почалися непорозуміння – вже 3 рази телепрограми знімалися з «прямого ефіру» з незрозумілих причин. Цікаво, що постраждав від цього навіть начальник Головного управління зовнішньоекономічних зв’язків та євроінтеграції Харківської облдержадміністрації Віктор Коваленко – програма з його участю теж не вийшла. Її записали 18 січня, але так і не показали телеглядачам.

Як зазначає А. Войцехівський, ніяких пояснень щодо цих, м’яко кажучи, казусів, йому ніхто не надає. Тільки чутки й натяки. Фактично, за чутками дійшла й інформація щодо того, що програму із Соболєвим зняли «через неактуальність» за телефонним дзвінком Василя Третецького. Зрозуміло, що ніяких документів на підтвердження цього у Войцеховського немає.

Одночасно пан Андрій спростовує й розповсюджену «Телекритикою» інформацію про те, що, зі слів адміністрації каналу «Фора», «згадуваний ефір «Трибуни ТБ» не відбувся через організаційні проблеми. Андрій Войцехівський просто вчасно не подав необхідні документи на проведення програми». Як стверджує сам директор «Трибуни ТБ», всі потрібні документи він надав завчасно.

Зрозуміло, що й опозиційність Володимира Соболєва не могла налякати директора телеканалу Віктора Постольного. Адже Соболєва умовно можна вважати опозиційним до міської влади Харкова, а ніяк не обласної, тоді як канал «Фора» належить людям, яких називають близькими до губернатора Авакова. Отже підозрювати облдержадміністрацію в тому, що вона може бути зацікавленою в блокуванні програми, в якій може з’явитися критика на адресу Добкіна (зняття з посади якого наполегливо ініціює голова ХОДА!) – просто безглуздя. З цим погоджується і сам Войцехівський.

Тим більше, він не може зрозуміти, чому саме його програми стали «прикривати». Закиди в тому, що ведучі «Трибуни ТБ» не переходять на українську мову, її директор відкидає, зазначаючи, що всі програми починаються українською мовою, а потім ведучий підхоплює мову співрозмовників, більшість з яких дійсно є російськомовними. І навіть існування в сітці «Фори», яка є здебільшого україномовною, хоч би й російськомовної «Трибуни ТБ» не може бути порушенням законодавства, – переконаний А. Войцехівський.

Пан Андрій, якій став широко відомим у Харкові ще з часів роботи керівником прес-служби обласного штабу кандидата в президенти В. Ющенка, розуміє, що цей епізод зможуть використати різного роду «доброзичливці», які опозиційно налаштовані до Авакова та облдержадміністрації.

За словами Войцеховського, він не знає, чим саме не догодив Третецькому (та чи йому взагалі?), але не хоче роздмухування цієї конфліктної ситуації. «Єдине, чого я прагну – щоб програма виходила, та була якась визначеність», – підкреслив директор «Трибуни ТБ». Поки що цієї визначеності немає: як каже журналіст, на п’ятницю запланований новий ефір, але, чи відбудеться він – невідомо.

Василь Третецький у телефонній співрозмові підтвердив, що він дійсно є радником губернатора та членом колегії при голові ХОДА. До того ж, ще очолює наглядову раду телекомпанії «Право/АТВК».

Втім, пан Третецький недвозначно заявив: «Я не акціонер, і не маю ніякого відношення до телеканалу «Фора». А скандал навколо «Трибуни ТБ» прокоментував лаконічно: «Хай це залишиться на совісті тих людей, хто розповсюджує цю неправдиву інформацію!»

Отже, у сухому залишку маємо парадоксальну ситуацію, яку Андрій Войцехівський так окреслив в інтерв’ю харківській газеті «Пятница»: «Відносно передачі «Трибуна ТБ» почала вводитися цензура. У сенсі – хто може вести програму, а хто ні, кого можна запрошувати, а кого не можна. Найцікавіше, що неможливо визначити, від кого це походить».

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори