пошук  
версія для друку
08.06.2010 | Євгенія Руденко
джерело: www.bbc.co.uk

Суд позбавив частот 5 канал і ТВі

   

Окружний адмінсуд Києва позбавив "5 каналу" і "ТВі" частот на мовлення, які вони виграли на конкурсі, організованому Національною Радою з питань телебачення і радіомовлення.

Генеральний продюсер каналу ТВі Сергій Дем’янчук звинувачує голову СБУ Валерія Хорошковського у використанні свого службового становища для вирішення своїх бізнес-інтересів.

"Валерій Хорошковський використовує свою посаду не лише з метою захисту власного бізнесу, що взагалі неприпустимо в демократичному суспільстві, але й для утиску інших ЗМІ, зокрема "ТВі" та "5 каналу". Це є перешкоджанням свободі слова в Україні", - заявляє в інтерв’ю Бі-Бі-Сі Сергій Дем’янчук.

"5 канал" звернувся з відкритим листом і проханням про зустріч до президента Віктора Януковича. "Внаслідок переслідування власних інтересів державним чиновником 500 працівників 5 каналу опиняться під загрозою втрати роботи, а Україна в черговий раз підтвердить статус країни, в якій згортаються свободи. На нашу думку, зараз тільки Ви можете допомогти пану Хорошковському розмежувати власні бізнесові інтереси та інтереси державницькі", - пишуть співробітники 5 каналу у відкритому листі.

Працівники "5 каналу" вбачають бізнес-інтереси Валерія Хорошковського у цій ситуації, бо пов’язують його з керівництвом медіа-холдингу "Інтер".

Голова Служби безпеки України Валерій Хорошковський раніше спростовував звинувачення у спробах тиснути на 5 телеканал і вимагав від його працівників привселюдно надати докази такого тиску. Він твердить, що його бізнес-інтереси непричетні до ситуації з каналами-конкурентами групи "Інтер".

Боротьба за частоти через суд може продовжитися

Група телеканалів "Інтер" розпочала судовий процес щодо ліцензій на початку 2010 року.

Тоді Національна Рада з питань телебачення та радіомовлення оголосила конкурс на ефірні телечастоти. Його переможцями стали 17 компаній. Найбільше частот отримали телеканали "ТВі", "5 канал" і канали медіа-холдингу "Інтер".

Однак вже цього року керівництво "Інтеру" відмовилося від своїх частот і звернулося до суду із оскарженням результатів конкурсу.

За офіційною інформацією, у 2008 році нинішній голова СБУ відійшов від справ медіахолдингу через призначення на державну службу. Новим директором компанії стала його дружина, Олена Хорошковська. Однак нещодавно в одному із телеефірів заступник глави адміністрації президента Ганна Герман назвала Валерія Хорошковського власником телеканалу "Інтер".

Сам Валерій Хорошковський у відкритому листі спростовує закиди коллективу 5 телеканалу. "Шановні панове журналісти 5 каналу, з подивом для себе ознайомився з опублікованим відкритим листом, в якому ви мене звинувачуєте в тиску на ваш канал. Рішуче спростовую все викладене у цьому листі", - йдеться у заяві голови СБУ.

У медіа-холдингу "Інтер" називають конкурс із розподілу ефірних частот несправедливим, а тому просять скасувати усі результати і призначити новий конкурс.

Один із учасників групи телеканалів "Інтер" компанія "Музика ТБ" (Enter Music) назвала заяву журналістів "5 каналу" спробою тиснути на українське правосуддя.

Експерт: усе телебачення може стати підконтрольним владі

"У телепросторі фактично залишилося три телеканали, які ведуть більш-менш незалежну інформаційну політику. Це "5 канал", це "ТВі" і "Тоніс". Зараз проти двох з цих трьох каналів ведеться справа щодо правомірності отримання ними частот. Під такою вже загальновідомою річчю, як господарське з’ясовування відносин, насправді мова йде про політичну мету – зробити телевізійний простір України повністю підконтрольним нинішній владі. І в цьому безпосередню роль грає пан Хорошковський, саме призначення якого - як де-факто власника групи телеканалів "Інтер" - головою СБУ викликає дуже багато питань", - сказала в інтерв’ю Бі-Бі-Сі шеф-редактор проектів "Телекритика" Наталія Лігачова.

"Шановні панове журналісти 5 каналу, з подивом для себе ознайомився з опублікованим відкритим листом, в якому ви мене звинувачуєте в тиску на ваш канал. Рішуче спростовую все викладене у цьому листі."

Валерій Хорошковський, голова СБУ

Звернення "5 каналу" розміщено на веб-сторінці телеканалу, а також зачитано у прямому ефірі програми "Час". Власником каналу є відомий бізнесмен Петро Порошенко.

Раніше керівник інформаційної служби телеканалу ТВі Роман Скрипін теж звертався до Валерія Хорошковського із відкритим листом, у якому висловив занепокоєння тим фактом, що керівник спецслужб одночасно пов’язаний із медіа-бізнесом.

"Ваше завдання, одне із багатьох, дбати про інформаційну безпеку країни. Щоб у нас квітла буйним цвітом свобода слова. Бо в іншому випадку в мене виникне крамольна думка, що таки Ви маєте конфлікт інтересів, коли очолюєте таку важливу державну інституцію, а Ваша дружина керує величезним медійним холдингом. І що це взагалі зручний важіль, аби встановити монополію і контроль над українським телепростором", - наголошує Роман Скрипін у листі до голови СБУ.

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори