пошук  
версія для друку
10.06.2010
джерело: imi.org.ua

На початку червня зафіксовані факти спроб влади обмежити права журналістів

   

В перший тиждень місяця червня відбулася ціла низка фактів, що свідчать про спроби нової Адміністрації Президента та Кабінету міністрів, а також регіональних представників правлячої партії  обмежити права і свободи ЗМІ та громадян України. Тривожними залишаються намагання голови СБУ і за сумісництвом співвласника найбільшого телеканалу впливати на процес видачі ліцензій на мовлення двом незалежним і критичним до влади телеканалам – «5 каналу» і ТВІ. Відповіддю на цей тиск стала акція журналістів «Стоп цензурі», проведена на День журналіста. Прикметно, що про акцію, в якій взяли участь провідні журналісти центральних телеканалів, в випусках новин цих самих телеканалів не було навіть згадано.

02.06.2010 Кабінет міністрів вимагає від "Газети по-українськи" не присилати на щотижневе засідання фотокореспондента "Газети по-українськи" і Gazeta.ua Андрія Шматова.

Почувши прізвище кореспондента, працівниця служби Галина сказала, щоб газета прислала іншого фотокора. На запитання газети, чим власне не подобається  Андрій Шматов, працівниця відповіла:" Там такі фотографії нам показували, дай боже. Міністра з машини витягує ваш Шматов, тримаючи за руку".

Проте на фотографії, яку Шматов зняв минулої середи, міністру освіти та науки Дмитру Табачнику допомагає вийти з машини помічник, повідомляє Gazeta.ua .Співбесідниця зазначила, що не відмовляє Шматову в акредитації: "Вам же не відмовили. Просто попросили іншого. Хай же він веде себе так, як треба. А то спочатку знімуть, а потім роблять з того сенсацію".

Згодом вона внесла Шматова в списки журналістів, яким дозволять увійти до будівлі. При цьому зазначила:"Я його можу вписати. Але його може охорона не пустити. Знаєте, якщо на ньому стоїть, як кажуть, "червоний гриф".

Нагадаємо, що того ж дня нашому фотографу забороняли знімати приїзд міністрів на ранкове засідання уряду. “Це режимний об’єкт. Тут знімати не можна. Йдіть усередину на засідання уряду”, - зазначив працівник управління держохорони лейтенант В’ячеслав Орловський.

Нагадаємо, що питання про те, кого акредитовувати на події має вирішувати сама редакція без вказівок з боку органів влади.

03.06.2010 Редакція журналу «Український тиждень» заявляє про тиск та штучне обмеження доступу видання до читачів. Про це йдеться у відкритому листі за підписом колективу «Українського тижня» .

Згідно з листом, компанія «Міжнародні авіалінії України» без жодного пояснення припинила співпрацю з журналом. Раніше «Український тиждень» за власний кошт надавав частину тиражу для розповсюдження серед авіапасажирів на місцевих і міжнародних авіалініях, стверджують автори листа.

«28 травня, наступного  дня після візиту президента і його команди до Львова, працівник авіакомпанії В. Азбукін без пояснення причин повідомив, що компанія розриває стосунки з нашим виданням з "сьогоднішнього дня"», - йдеться в зверненні.

Редакція переконана, що такі обмеження авіакомпанія застосувала тільки до «Українського тижня»: «Через певний час ми отримали листа за підписом віце-президента МАУ А. В. Борисюка, в якому нам повідомили, що "в зв’язку з впорядкуванням друкованої продукції, що розповсюджується на рейсах авіакомпанії" дія угоди припиняється з 30 червня 2010 року (в авіакомпанії помітили, що контрактом передбачено місячний термін повідомлення щодо розірвання стосунків). Отже, авіакомпанія "впорядкувала друковану продукцію", викинувши з переліку одне видання - журнал "Український тиждень"».

04.06.2010 В Харкові блокували випуски новин центральних телеканалів?

Харків’яни, що користуються послугами провайдера «ХТС» («Воля-Харків») в середу, 2 червня  не змогли подивитися випуски вечірніх новин центральних українських телеканалів. Зокрема, за інформацією інтернет-видання «Главное» , глядачі не змогли преглянути випуски новин на каналі 1 +1, 5 каналі, СТБ, в яких були сюжети, які висвітлювали події навколо Парку Горького в Харкові.

У четвер, 3 червня  прямий ефір прес-конференції експертів на тему наслідків вирубки Парку Горького у того ж провайдера транслювався без звуку. Про це повідомили телеглядачі каналу «ФОРА», зателефонувавши на прямий ефір «Майдану Свободи».

Відзначимо, що 2 -го та 3-го червня, як тільки закінчилися інформаційні випуски, телеканали стали працювати без збоїв та перешкод.

08.06.2010 Глава СБУ Валерій Хорошковський намагається "знищити "5 канал". Про це йдеться у відкритому листі редакційної ради телеканалу до президента Віктора Януковича.

"На вимогу зборів півтисячного колективу "5 каналу" ми, представники редакційної ради, змушені звернутися до вас з відкритим листом, як до гаранта Конституції, через занепокоєння можливістю знищення каналу", - йдеться у документі.

Журналісти у своєму листі наголосили: "За вашою спиною відбуваються спроби чинного голови СБУ, члена Вищої ради юстиції та відомого бізнесмена Валерія Хорошковського, якого пов‘язують з телеканалами групи "Інтер", знищити "5 канал". У документі пояснюється, що телеканал намагаються знищити "через можливе скасування судом рішення конкурсу на виділення частот Нацрадою з питань телебачення та радіомовлення від 27 січня 2010, з подальшою втратою ліцензій".

"Внаслідок переслідування власних інтересів державним чиновником  500 працівників "5 каналу" опиняться під загрозою втрати роботи, а Україна в черговий раз підтвердить статус країни, в якій згортаються свободи", - наголосили журналісти.

 

Журналісти 5-го каналу підкреслили, що "насамперед дотримувалися об‘єктивності, прозорості та неупередженості". "Можливо вам,  декларуючи стандарти європейської демократії,  вдасться роз’яснити  певним державним  чиновникам як  на практиці  дотримуватися стандартів свободи слова та рівності можливостей", - йдеться у листі до Януковича.

Документ, зокрема, підписали Іван Адамчук, Павло Кужеєв, Володимир Мжельський, Роман Чайка, Святослав Цеголко, Ольга Сніцарчук.

08.06.2010 Голова Служби безпеки України Валерій Хорошковський відкидає обвинувачення редакційної ради телекомпанії "5 канал" в адміністративному тиску.

"Шановні панове журналісти "5 каналу", з подивом для себе ознайомився з опублікованим вчора (7 червня) відкритим листом, в якому ви мене звинувачуєте в тиску на ваш канал. Рішуче спростовую все викладене у цьому листі", - йдеться у заяві. Хорошковський вимагає від представників "5 каналу" привселюдно надати докази обвинувачень, які вважає помилковими.

За словами голови СБУ, проблема, порушена "5 каналом" у своєму зверненні, знаходиться на розгляді в судових органах."І його (суду) рішення стане критерієм оцінки фактів і обставин оскаржуваних питань", - вважає він.

"Підкреслюю, що боротьба з корупцією - одне із завдань СБУ, що підтверджується гучними кримінальними справами, розслідуваними останнім часом, і подібні необґрунтовані заяви є перешкодою до виконання нашого службового обов’язку", - йдеться у заяві.

08.06.2010 Екс-генпродюсер 5 каналу, депутат від НУНС Юрій Стець не виключає, що голова СБУ Валерій Хорошковський чинить тиск на суд, що розглядає справу про позбавлення 5 каналу частот.

"Ведення процесу наштовхує мене на думку, що цілком можливо, в тому числі і пан Хорошковський, може впливати на суд", - сказав Стець. За його словами, "в цьому процесі багато тривожних моментів".

"Мене як народного депутата на засідання не допускали, воно чомусь було закритим. Сержант, що ніс чергування, сказав мені про доручення керівництва нікого не пускати", - розповів Стець. "Судові засідання у процесі тривають до 2 годин ночі - і це при тому, що адвокат, яка перебуває на 6-му місяці вагітності, подає клопотання, щоб на наступний день засідання перенесли на більш зручний час. Але процес підганяють: ні, мовляв, давайте зараз. На прохання оголосити перерву на 15-20 хвилин відповідь дається негативна. Не допускалися до процесу і знімальні групи", - додав він.

"Не секрет, що Хорошковський є членом Вищої Ради юстиції цієї країни. Не секрет, що він володіє прямим впливом щодо суддів в цій країні. Також не секрет, що пан Хорошковський асоціюється з групою компаній, до якої входять телеканали "Інтер", "НТН", "К1", "К2", і т.ін.", - сказав він.

Факти внутрішньоредакційного тиску

02.06.2010 Генеральний директор Національної телекомпанії України Єгор Бенкендорф заборонив  співробітникам каналу надавати ЗМІ інформацію про НТКУ без погодження з прес-службою. Про це  йдеться у його розпорядженні № 23-р.

Зокрема зазначається, що з метою оприлюднення достовірної інформації щодо діяльності НТКУ «Керівників усіх підрозділів, ведучих, співробітників повідомити про те, що вся інформація, яка стосується будь-якої діяльності НТКУ, має бути надана представникам ЗМІ виключно з погодженням з начальником управління зв’язків з громадськістю та ЗМІ».

Також у розпорядженні наголошується, що у випадку невиконання працівниками телекомпанії цих норм, адміністрація має право застосувати один з видів стягнення, передбачених статтею 147 Кодексу законів про працю.Нагадаємо, у цій статті за порушення трудової  дисципліни визначаються такі стягнення як догана та звільнення.

Факти нападів та арештів

02.06.2010 В Центральному парку культури в Харкові відбулася сутичка між захисниками дерев та невідомими, повідомляє "Остров". В результаті цього постраждав журналіст інформаційної агенції УНІАН Андрій Марієнко та фотоапаратура кореспондентів агенцій «Українські новини» Сергія Бобка та «Фотолента» Сергія Козлова. Близько 50 невідомих прийшли в парк на ділянку вирубки дерев, а слід  за ними  працівники з пилами, на яких вже чекали близько 150 захисників дерев.

02.06.2010 В Києві правоохоронці затримали члена НМПУ з Донецька

2 червня зранку на станції метро «Вокзальна» в Києві міліція затримала голову члена Незалежної медіа-профспілки України з Донецька Максима Абрамовського. Цю інформацію Телекритиці підтвердив колега пана Абрамовського Тимофій Златкін, який у момент затримання був із ним разом.

За його словами, вони якраз входили в приміщення станції метро «Вокзальна», де їх уже чекали міліціонери, які затримали Максима Абрамовського. «Ми вже більше години чекаємо під дверима міліції. Звідти - ні слуху, ні духу. Запитуємо про підстави для затримання, вони кажуть, що проводиться акція "Антитерор". Ніяких посвідчень на наші прохання ніхто не пред’являє», - розповів він.

Керівник центру громадських зв’язків головного управління МВС у місті Києві Володимир Поліщук повідомив ТК, що підставою для затримання Максима Абрамовського став газовий пістолет. «Він зараз перебуває на допиті у кімнаті міліції. Мені вже дзвонили журналісти і говорили про те, що його катують. Я цю інформацію спростовую. У нього було знайдено газовий пістолет, і зараз з’ясовують, чи є в нього відповідні дозволи на його насіння. Є підозра, що це пістолет перероблений з газового на травматичний. Зараз розберуться і його відпустять», - сказав він.

03.06.2010 В Одеському порту представники однієї приватної «Н.»  компанії незаконно затримали знімальну групу інформаційного агентства «Міст-Одеса», яка виконувала свої професійні обов`язки в Одеському порту.Про це повідомляється на сайті  ІА "Міст-Одеса" .

В Одеському порту сьогодні мало відбутися рейдерське захоплення підприємства. Співробітники компанії "Н." із застосуванням сили відібрали у журналістів знімальну техніку і засоби зв`язку, після чого закрили журналістів ІА "Міст-Одеса" Олексія Синила і Володимира Крижанівського в невідомому приміщенні». За інформацією інформагентства, на місці подій  опергрупу Приморського РВВС м. Одеси не пропускали на територію підприємства. Проте, як повідомила в коментарі ІМІ редактор ІА «Міст-Одеса» Таміла Тірзян, журналістів правоохоронцям вдалося звільнити і наразі міліціонери перевіряють обставини справи у зв’язку із даним інцидентом.

Київський Інститут Горшеніна та ІА «Міст-Одеса» звертаються до Президента України, голови Верховної Ради України, керівника парламентського комітету ВР України з питань ЗМІ і свободи слова, до правоохоронних органів, зарубіжних журналістів і представників громадськості. Вони заявляють, що співробітники приватної компанії грубо порушили Конституцію України і закони України, перешкодивши професійній діяльності журналістів, здійснили грабіж, викравши майно, що належить ІА "Міст-Одеса (знімальну техніку і засоби зв`язку), і незаконно позбавили свободи журналістів.

ІМІ

 

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори