пошук  
версія для друку
27.07.2010
джерело: imi.org.ua

ІМІ: звіт порушень свободи слова за 19 - 26 липня 2010 року

   

Порушення прав журналістів. Нові справи та справи у розвитку

Факти внутрішньо редакційного тиску

23.07.2010 Спецкор газети «Сегодня» Олександр Чаленко звільняється з видання на вимогу шеф-редактора Ігоря Гужви. Про це  повідомляє сам Чаленко.
«Ігор Гужва сказав мені, щоб я з 1 вересня шукав нову роботу», - повідомив він.
«Є декілька причин, основною з яких є та, що я в ефірі програми «Велика політика з Євгеном Кисельовим» публічно сказав, що власником газети «Сегодня» є Рінат Ахметов. За словами Гужви, читачі про це не знали, і тепер дехто з них перестане їй довіряти», - розповів Чаленко.

Ще однією причиною звільнення є те, що Чаленко вів свій блог не на сайті газети «Сегодня», а на «Українській правді», вважає він.

Судові позови до ЗМІ

23.07.2010 Народний депутат  Олег Черпіцький судиться  з «Газетою по-українськи» через публікацію житомирської  журналістки Олени Галагузи.

Як повідомляє ВО «Свобода», Корольовський районний суд міста Житомира розпочав слухання справи за позовом народного депутата Олега Черпіцького до «Газети по-українськи», який позивається до видання через публікацію статті про його бійку із журналістом. Черпіцький вбачає у журналістському матеріалі образу власної честі та гідності та вимагає стягнути з видання 170 тис. гривень або ж взагалі позбавити його реєстрації.

Перше судове засідання відбудеться 6 серпня 2010 року.
Адвокат Олени Галагузи Сидір Кізін звернувся до  ЗМІ  з проханням підтримати журналістку  в цій судовій справі.
Міжнародна правозахисна організація «Репортери без кордонів» офіційно прийняла до розгляду звернення Житомирського комітету захисту України щодо переслідування житомирської журналістки Олени Галагузи.

Економічний,  політичний та непрямий тиск

23.07.2010 Правоохоронні органи вилучили сервер інтернет-провайдера, який обслуговує сайт газети «Вільна Одеса». Про це повідомляє прес-служба одеської громадської організації  «Братство».

Як стверджують у «Братстві», вилучення сервера відбувалося без законних на те підстав за вказівкою керівництва ГУ МВС України в Одеській області. Причину таких дій громадська організація пов’язує з неодноразовим публікуванням на сайті фактів, які підтверджували корупцію та перевищення службових повноважень високопосадовцями правоохоронних органів Одеси.

Офіційно в ЦГЗ ГУ МВС України в Одеській області інформацію про вилучення сервера «Інтерфаксу» не підтвердили, повідомляє Телекритика.

Джерело в правоохоронних органах повідомило, що вилучення сервера могло бути пов’язане з низкою судових розглядів між газетою та одеськими чиновниками: «Також на цьому сайті кілька разів публікувалися записи розмов між високопоставленими чиновниками або політиками по телефонах. Розмови явно були записані без відома тих, хто говорив, а, значить, могло бути ухвалене рішення про порушення кримінальної справи або справ за фактами незаконного отримання інформації.

Також джерелом зазначається, що декілька днів тому на сайті була опублікована розмова екс-прокурора Одеської області Василя Присяжнюка з Ігорем Марковим, лідером опозиційної партії «Родина».

Газета «Вільна Одеса», а також однойменний сайт та громадська організація виникли у розпалі конфлікту між Одеською мерією та радикальною опозицією. Видання захищало інтереси міської адміністрації. Засновник та видавець газети - Ущаповський В. О., задекларований тираж газети - 50 тис. примірників. Більшість матеріалів у виданні публікується авторами під псевдонімами.

23.07.2010 Міністерство внутрішніх справ підтвердило, що за директором телеканалу ТВі Миколою Княжицьким стежила машина з підробними номерами. Про це йдеться у відповіді директора Департаменту зв’язків із громадськістю МВС України Дмитра Андрєєва на звернення Княжицького, повідомляє Телекритика з посиланням на прес-службу ТВі.

«По базі даних ДДАІ МВС України державний номерний знак АА9874ЕВ у 2007 році видавався власнику автомобіля «Mазда» СХ-9. У 2008 році цей автомобіль знято з обліку і в подальшому зазначений номерний знак іншим власникам не видавався», - зазначається у відповіді.

Андрєєв також повідомляє, що працівниками органів внутрішніх справ України заходи спостереження за офісним приміщенням телеканалу ТВі не проводились.
У свою чергу перший заступник начальника Департаменту захисту національної державності Служби безпеки України Олег Фареній у відповіді на звернення повідомив, що візуальне спостереження за Миколою Княжицьким та іншими співробітниками ТВі Службою безпеки не здійснювалося.

Крім того, у відповідь на депутатське звернення народного депутата Романа Зварича щодо стеження за журналістами телеканалу ТВі Генеральна прокуратура України повідомила, що продовжує перевірку цього факту.

Факти нападів та побиття

22.07.2010  Справу про побиття редактора газети «Коломийський вісник» Василя Дем’яніва розкрито. Про це повідомив журналістам начальник управління УМВС України в Івано-Франківській області, генерал-майор Василь Варцаба
Після кількох місяців розшуку затримали другого учасника злочину, який переховувався від слідства в Києві та Одесі. 36-річний мешканець Коломиї уже мав судимість за крадіжки.

Першого з підозрюваних у побитті журналіста, тричі судимого 24-річного коломиянина, затримали наприкінці травня.

Як повідомив керівник прикарпатської міліції, справа розслідувана, а матеріали направлені до суду.

Затриманим висувають звинувачення у «заподіянні тяжких тілесних ушкоджень і кримінальному хуліганстві».

Напад на редактора газети «Коломийський вісник» Василя Дем’яніва було вчинено наприкінці березня. Нещодавно йому зняли гіпс і, як зізнався журналіст, «зараз заново вчиться ходити».

Про затримання другого підозрюваного він дізнався тиждень тому від слідчого, хоча очної ставки ще не було, - повідомляє Варцаба.

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори