MENU

Подібні статті

Останнє слово дитинства. Фашизм як спогадЗвернення до Президента УкраїниПереслідування громадянського суспільства в Україні в 2011 роціВимовити невимовне: ще раз про міжнародну цензуруПолітичні переслідування в сучасній УкраїніПолітичні переслідуванняПрипиніть політичні переслідування!Круглий стіл «Стан демократичних свобод в Україні – чи є процеси згортання демократії в Україні незворотними?»Генерал Петро Григоренко - не Герой України?ГРОМАДСЬКА ОЦІНКА ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ПРАВ ЛЮДИНИ. Екологічні та гуманітарні наслідки Чорнобильської катастрофиПравоохоронні органи у виборчій кампанії проти руху молодіжного спротиву (вересень-жовтень 2004)Огляд публікацій української преси (22 березня-30 квітня 2004 р.)25 червня - 11 липня 2003 рсічень-березень 2004 р16 - 23 березня 20018 - 16 березня 2001 рУкраїнське законодавство і захист преси.

Степан Хмара програв суд тернопільській газеті «Свобода»

15.02.2010 | www.telekritika.ua

 

Тернопільський міськрайонний суд відмовив у задоволенні позовної заяви Степана Хмари до редакції газети «Свобода» про захист честі, гідності, ділової репутації, спростування недостовірної інформації  та стягнення  моральної шкоди, пише Українська Гельсінська спілка з прав людини.

Заявлені вимоги  позивач мотивував тим,  що в газеті «Свобода» випуск №57 (2371) за 15 липня 2009 року було опубліковано матеріал під заголовком «Бродівський Азеф», автором якого є Василь Тернинський.

Пан Хмара вказав, що надруковані газетою негативні відомості не відповідають дійсності, порочать його честь, гідність та ділову репутацію людини, громадянина та політичного діяча, та вимагав спростування інформації та сплати моральної шкоди в розмірі 100000 грн.

Представник редакції газети «Свобода», юрист тернопільської приймальні УГСПЛ Ольга Кушнерик, в судовому засіданні зазначила, що після виходу газети редколегія, дійшла висновку, що журналіст, який готував до друку згадану публікацію, належно не перевірив викладені факти. На думку редколегії, у публікації було подано неповну інформацію про судимість Степана Хмари. Зокрема, йдеться про судимість, нібито, за професійну діяльність, як лікаря-стоматолога, водночас, опущено, що Степан Хмара був судимий і за антирадянську пропаганду та агітацію.

Отже, редколегія дійшла висновку, що у публікації «Бродівський Азеф» поширено недостовірну інформацію. У газеті «Свобода» від 2 вересня 2009 року було поміщено публікацію під заголовком «Вибачення перед Степаном Хмарою», у якій редакція попросила вибачення перед Степаном Хмарою та читачами за недостовірну інформацію, поширену у публікації «Бродівський Азеф». Цього ж дня редактор відправила на адресу пана Хмари цей примірник газети і листа з вибаченнями та пропозицією подати спростування чи реалізувати інший спосіб досудового захисту - право на відповідь - у будь-якому вигляді.

Однак Степан Хмара, зателефонувавши до редакції, категорично відмовився від таких пропозицій і повідомив, що притягне редакцію до цивільно-правової відповідальності, заявить позов про відшкодування моральної шкоди. Редакція вирішила самостійно подати інформацію, яка б збалансувала неповну інформацію у публікації «Бродівський Азеф».

У газеті за 19 листопада 2009 року під рубрикою «В’язень сумління» було надруковано публікацію під назвою «За що Степан Хмара відбув сім років таборів та побував у камері смертників». За достовірними друкованими джерелами було детально викладено про судимість Степана Хмари (антирадянська агітація і пропаганда). Редакція ще раз попросила вибачення у Степана Хмари. За таких обставин, представники редакції вважають, що газетою вичерпано усіх заходів стосовно усунення можливих негативних наслідків від поширення неповної (а тому недостовірної) інформації у публікації «Бродівський Азеф».

Тернопільський міжрайонний суд, застосувавши в своєму рішенні Європейську Конвенцію з прав людини та практику Європейського суду з прав людини, в задоволенні позовної заяви Степану Хмарі відмовив.  

 

Див. також  http://khpg.org/1114001253

 

 Поділитися