war crimes in Ukraine

The Tribunal for Putin (T4P) global initiative was set up in response to the all-out war launched by Russia against Ukraine in February 2022.

Dnepropetrovsk oblast organization of the Rukh will have legal proceedings with the local edition “Populiarnaya gazeta LUXE"


The Rukh made this information public in the official statement for mass media. In particular, it is pointed out in the statement that the issue of “Populiarnaya gazeta LUXE" of 3 September 2003 contained another open libel upon the People’s Rukh and the oblast representation of the bloc “Our Ukraine”. The Rukh members believe that the newspaper gave the false information that “Sichenko, the head of the oblast branch of the Rukh, did not dare to declare publicly about the creation of the oblast organization of the bloc “Our Ukraine””. On the contrary, the party members point out that on 24 August, at the meeting near T. Shevchenko’s monument, Viktor Sichenko declared about the creation of the oblast bloc.

Besides, the statement for mass media reads that recently the local mass media has spread the inauthentic information connected with the creation of the branch of the bloc “Our Ukraine” in the Dnepropetrovsk oblast. These publications, in the opinion of the Rukh, were organized by Andrey Denisenko, the leader of the local organization of the PRP, and Ivan Shulik, the head of the local branch of the Ukraine Nationalistic Party, with the aim to provoke the dissent in the bloc.

We want to remind that in August 2003 two oblast organizations of “Our Ukraine” were created almost simultaneously: one – by Ivan Shulik, and another – by Viktor Sichenko. So, in spite of the declarations of the both leaders of the oblast organizations, the conflict between them is going on.

(“Politichna Ukraina”, 3 September 2003)Viacheslav Pikhovshek, the presenter of the TV feature “Epitsentr” apologized to MPs V. Onopenko and M. Pavlovskiy for the distribution of false information about them. In November 2002 V. Pikhovshek informed the viewers of the TV channel “1+1” about the bribes equal to 500 thousand hryvnas, which were allegedly proposed for the support of V. Onopenko, a candidature to the post of the chairman of the Supreme Court of Ukraine.

 («Vecherniy Kharkov», No. 97, 9 September 2003)

 Share this