MENU

РФ: У багатьох містах – антивоєнні протести

03.03.2022
ХПГ-інформ

Затримання активістів у Петербургу (фото: Ольга Мальцева / AFP)

У багатьох російських містах учора, 2 березня, тривали акції проти воєнних дій РФ на території України, повідомляє російська служба Радіо Свобода. Посилаючись на відомості правозахисного центру «ОВД-Инфо» (який визнано в РФ «іноагентом»), були затримані близько 150 людей в 11 містах. З них у Москві щонайменше 67 затриманих, у Санкт-Петербурзі – 16, у Єкатеринбурзі – 21.

Публікуючи інформацію про затриманих, «ОВД-Инфо» зазначає, що в кожному відділку їх може бути більше, і наводить лише імена людей, щодо яких це достеменно відомо.

Радіо Свобода також передає, посилаючись на «Интерфакс», що у Петербурзі активісти зібралися біля Гостинного двору на Невському проспекті. За словами очевидців, було затримано щонайменше 100 осіб.

Протести також відбулися в Челябінську, Новосибірську, Кургані, Пермі, Іркутську, Красноярську, Тамбові та Іванові.


Російська служба Радіо Свобода також повідомляє, що Роскомнадзор погрожує блокувати її сайт на підставі запиту Генпрокуратури про видалення кількох матеріалів, пов’язаних із війною в Україні. Як зазначає Свобода, учора ввечері до редакції надійшло 6 таких повідомлень.

Згідно з повідомленнями відомства, у цих матеріалах «розміщена свідомо неправдива суспільно значима інформація про нібито напад Росії на територію України». «Разом з тим, за даними офіційних джерел Російської Федерації, у тому числі Міноборони Росії, вказана інформація не відповідає дійсності, формує в людей панічні настрої, створює передумови до масових порушень громадського порядку та громадської безпеки».

Російська влада добивається, зоб ЗМІ не називали бойові дії війною та вимагають повідомляти про події тільки за офіційними джерелами з використанням їхньої лексики. За порушення цих вимог у РФ вже заблоковані російськомовні проєкти Радіо Вільна Європа/Радіо Свобода «Настоящее время» и «Крым.Реалии». 1 березня відімкнена від ефіру радіостанція «Эхо Москвы», її сайт заблоковано. Також заблоковані сайти телеканалу «Дождь», видання The Village, студентського журналу DOXA. Редакція «Новой газеты» була вимушена погодитися на цензурування після голосування спонсорів видання.

 Поділитися