пошук  
версія для друку
26.02.2009 | Юлія Рацибарська
джерело: www.radiosvoboda.org

Державні телевізійники проти державної обладміністрації у Дніпропетровську

   

Конфлікт між місцевою обласною державною телерадіокомпанією і облдержадміністрацією триває у Дніпропетровську. Медійники заявляють про «безпрецедентний тиск» з боку влади, зокрема, про спроби облдержадміністрації контролювати ефір телебачення. В облдержадміністрації усі звинувачення відкидають: за заявами про утиски свободи слова, впевнені, прихований страх керівництва телекомпанії перед фінансовою перевіркою.

26 лютого телевізійники збирають на прес-конференцію колег з інших ЗМІ, аби розповісти про протистояння і заручитися підтримкою у конфлікті з владою. Конфлікт між державними телевізійниками і обласною владою, як стверджують медійники, триває з 2008-го року. Саме відтоді, кажуть, журналісти не знають спокою від співробітників облдержадміністрації: ті не тільки дають їм вказівки, як висвітлювати ту чи іншу тему, а й в телефонному режимі перевіряють тексти. Критика голови облдержадміністрації з ефіру – і до редакції починають дзвонити, розповідає керівник відділу новин Любов Бурлакова.
«Кілька тижнів тому ми показали акцію протесту під стінами облдержадміністрації і в кадр потрапив плакат «Бондаря у відставку!». До мене почали дзвонити з прес-служби і витребували весь відеоматеріал за день», – скаржиться керівник служби новин.

«Темники» повертаються?
Директор обласної телерадіокомпанії Вікторія Шилова бачить корінь протистояння в своєму особистому конфлікті з головою облдержадміністрації Віктором Бондарем.
В ефірі телеканалу Вікторія Шилова розповіла, що очільник області не раз викликав її на розмову, диктував умови щодо редакційної політики, погрожував звільненням. Вікторія Шилова.
«Дніпропетровський Державний показує багато правди, соціальних сюжетів, гострих програм, це дійсно так, бо ми є інформаційно-аналітичним державним каналом, і ми будемо це показувати», – заявила гендиректор телерадіокомпанії.

Відстоювання правди чи самопіар державним коштом?
В облдержадміністрації з таким баченням причин конфлікту категорично незгодні. Кажуть, заяви про тиск на журналістів – тільки завіса, за якою ховаються побоювання керівників телерадіокомпанії за свої теплі місця. Правоохоронці якраз розпочали перевіряти фінансовий стан державного медіа й ефективність використання 5 мільйонів гривень, виділених торік з обласного бюджету на розвиток телебачення.
Обласна влада, переконують в держадміністрації, не втручалася в інформаційну політику телекомпанії, хоча, можливо, було й треба – з огляду на численні скарги від глядачів, зокрема, на керівницю телекомпанії. Вона є депутатом обласної ради від партії «Громада», але постійно з’являється в ефірі телеканалу, «піарячи» себе і політичну силу державним коштом.
Офіційну позицію облдержадміністрації оприлюднила речник губернатора Алла Шоріна.
«Попри численні скарги на роботу директора телерадіокомпанії, обласна державна адміністрація півтора роки не здійснювала перевірок кадрової, інформаційної, рекламної політики каналу», – зазначила керівник прес-служби облдержадміністрації Алла Шоріна.
Наразі сторони конфлікту у позиції вичікування: медійники – сподіваються на реакцію комітету свободи слова та інформації, облдержадміністрація – на продовження перевірки телекомпанії відповідними структурами.

Закритість чиновників заважає свободі преси
А втім, заяви про утиски свободи преси в регіоні небезпідставні. З минулого року експерти фіксують погіршення ситуації зі свободою слова і все більшу «закритість» чиновників перед медіа.
Приміром, останнє дослідження Дніпровського центру соціальних досліджень засвідчило: місцеві посадовці не поспішають скорочувати інформаційну прірву між владою і людьми, а інформаційна робота місцевих органів влади спрямована радше на самовихваляння, аніж на інформування суспільства.

Рекомендувати цей матеріал
X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль


догори