login | registration | forgot the password
today 26.09.2016 20:22
(by Kyiv time)

navigation

Kharkiv Human Rights Group Social Networking



Broadcasting Council seeks to ban 4 more Russian channels

19.06.14

Ukraine’s National TV and Radio Broadcasting Council is considering applying to the court for a ban on a further four Russian TV channels.  The channels are: TV Centre International [TVCI]; LifeNews; Russia Today and REN-TV.

According to the head of the Council, Volodymyr Manzhosov the move comes after numerous complaints about the channels from members of the public.

The District Administrative Court in Kyiv has already stopped broadcasting in Ukraine of four Russian channels – First Channel [previously ORT]; RTR-Planeta; Rossiya-24; and NTV-Mir. 

That ruling is not, however, being enforced in the Luhansk and Donetsk regions (nor in the Crimea under occupation). 

Virtually all the above-mentioned channels have been mentioned here on many occasions.  They frequently use fakes, material for example, from other countries, military conflict, etc, in order to accuse the Ukrainian military of atrocities, and they basically follow the Kremlin line on all issues regarding Ukraine. 

See: Cynical propaganda mileage from journalist’s death and the examples given there, as well as the rather hilarious example here Russian fake shows CEC claiming Right Sector win

see also:
Cynical propaganda mileage from journalist’s death
Check your sources, Mr Lavrov
Russian media claims ‘genocide’ in Semenivka [Donbas]
Innocent civilian or terrorist: Russian TV caught using old footage
No holds barred in Russia’s propaganda war
Neo-Nazis in Moscow’s Service
Pro-Russian separatists start their own anti-Semitic TV channel
Pro-Russian, anti-Roma, anti-Semitic and hunting out Ukrainian speakers
The Donetsk anti-Semitic leaflets – what should not be overlooked
East Ukraine crisis and the ’fascist’ matrix